Handledarkurs I Järfälla

Handledarkurs

289 kr 399 kr

Boka nu!

Har du tankar om att börja övningsköra privat? Vi hjälper dig med handledarkursen i Järfälla! Vi på Motor Trafikskola håller regelbundet i handledarkurser (också känt som introduktionsutbildning) för alla er som ska övningsköra privat i Järfälla. Både elev och handledare behöver att genomföra den här utbildningen innan man kan bli godkänd för övningskörning av Transportstyrelsen. Elev och handledare behöver att inte gå på kursen samtidigt, däremot ser vi gärna att man gör det ifall man har möjlighet så att både parter är införstådda med varandra kring regler och dylikt.

Som elev behöver man ha fyllt 15 år och 9 månader innan man får ta utbildningen. Man har lov att börja övningsköra 3 månader efter dess, från att man fyllt 16 år.

Handledaren behöver själv ha fyllt minst 24 år, samt ha haft behörighet för det fordon som ska övningsköras med i minst 5 av dem senaste 10 åren. Efter att man har fått behörighet för fullbordad handledarutbildning så gäller den i 5 år framåt, och man behöver inte heller gå utbildningen ytterligare gånger för nya elever inom den här tidsramen. I såna fall så är det bara den nya eleven i fråga som behöver ta introduktionsutbildningen.

Efter fullbordad utbildning så ska handledaren själv ansöka om ett handledarbevis från Transportstyrelsen. Eleven behöver också ha fått sitt körkortstillstånd från Transportstyrelsen för att ha lov att börja övningsköra.

Handledarkurs I Järfälla för endast 289 kr

Ett kärnmål för vår verksamhet är att kunna leverera den högsta utbildningskvalitén för branschens lägsta priser. I enlighet med detta kan vi därför erbjuda vår handledarkurs i Järfälla för endast 289 kr. Vi anser att körkort är till för alla, och därför vill vi kunna hålla våra tjänster så lättillgängliga som möjligt för att människor av alla bakgrunder och förutsättningar ska ha möjligheten att ta sitt körkort.

Vi erbjuder även många andra tjänster för alla era körkortsbehov inom personbil, lastbil, buss och taxi. Du kan läsa mer om dessa tjänster och dess associerade priser på deras respektive sidor. Dessa hittar du längst upp på vår sida.

Introduktionsutbildning i Järfälla

Ifall du är i behov av en introduktionsutbildning i Järfälla så har du kommit helt rätt. I introduktionsutbildningen så kan ni förvänta er att lära er om följande:

• Regelverket & lagar kring övningskörning samt utbildningensmål
  • Ni får tips & tricks från experter på hur man kan strukturera sin övningskörning hemma på ett effektivt sätt
  • Vilka risker man bör ha i åtanke när man befinner sig ute i trafiken som nybörjare
  • Vanliga misstag man brukar begå när man ska övningsköra privat
  • Miljöpåverkan och sparsamkörning

Utbildningstiden är i 3 timmar + rast enligt Transportstyrelsens bestämmelser. Rasten på en halvtimma lägger vi in i mitten av utbildningen där det även bjuds på fika. Ni är givetvis varmt välkomna att ställa frågor och ta en interaktiv roll i utbildningen. Vi uppmanar till öppna diskussioner där man är fri att erbjuda sina egna åsikter och erfarenheter.

Ifall du har frågor eller funderingar så är ni varmt välkomna att höra av er till oss. Vi ser fram emot att få höra av just dig! Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snabb som möjligt! Annars kan du hitta vår kontaktinformation här!

• Regelverket & lagar kring övningskörning samt utbildningensmål
  • Vanliga misstag man brukar begå när man ska övningsköra privat
  • Miljöpåverkan och sparsamkörning

Intresserat av Introduktionsutbildning?