Risk 1 i Järfälla

Riskutbildning 1, eller riskettan, är den första teoretiska delen av två obligatoriska riskutbildningar som måste göras innan teoriprov och uppkörning. Under utbildningen uppmärksammar och diskuterar vi kring riskfyllda situationer och beteenden i trafiken samt vilket individuellt ansvar och skyldigheter man har som förare.

Vad innehåller risk 1-utbildningen?

Riskettan är en mycket viktig teoretisk utbildning för alla framtida bilförare. Grunden för utbildningens innehåll har tagits fram i samråd med Transportstyrelsen och kursen är alltså obligatorisk för dig som vill ta körkort.

Under utbildningen reflekterar och diskuterar vi tillsammans kring riskfyllda beteenden i trafiken samt hur vi tillsammans kan göra trafiken säkrare. Vi uppskattar alltid att du som elev delar med dig av dina egna erfarenheter och tankar för att bidra till öppna diskussioner som kan leda till bra insikter för hela gruppen.

Nedan har vi listat ett antal exempel på riskfaktorer i trafiken som vi kommer att diskutera under utbildningen:

• Trötthet
  • Rattfylleri
  • Droganvändning
  • Omfattning av olovlig & farlig körning i svenskt samhälle
  • Risker och konsekvenser
  • Riskgrupper
  • Användning av mobiltelefon under biltur
  • Lagar, regler och straff
  • Olika människors attityder framför ratten med mera

Efter du har genomfört riskettan kan du fortsätta med den andra och sista obligatoriska riskutbildningen, risktvåan. Riskutbildningen är giltig under en period av upp till 5 år eller fram till dagen då du tar ditt körkort.

Pris för riskettan i Järfälla

I enlighet med vår strävan att göra körkort tillgängligt för alla, är vi stolta att kunna erbjuda riskutbildning 1 för den mycket förmånliga  kostnaden 590 kr. För oss är det viktigt att så många människor som möjligt har möjligheten att ta körkort.

Du kan enkelt boka risk 1-utbildningenvia vår online-kalender.

Om du har frågor, fyll in formuläret, så kontaktar vi dig så snabbt som möjligt.

Undrar du vad våra gamla elever tycker om oss? Läs omdömen här.

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram