Hem » Blogg » Körkort » Jobba med transporter i Stockholm

Jobba med transporter i Stockholm

november 18, 2019

Vi på Motor Trafikskola har lång erfarenhet av att hålla i C/CE-körkortsutbildningar (lastbil). Efter avklarad utbildning och med ett lastbilskörkort i handen finns det många goda möjligheter att jobba som yrkeschaufför. Det finns många olika företag som söker lastbilschaufförer och vi på Motor Trafikskola är självklart stolta att få vara med och utbilda framtidens säkra och stresståliga förare. Är du intresserad av att jobba som lastbilschaufför är det också en fördel om du är social och utåtriktad då du oftast är ansiktet utåt för din arbetsgivare. Det handlar inte bara om att köra lastbil utan du kommer oftast också prata med kunderna och bemöta deras önskemål.

Många av våra tidigare elever har börjat jobba på Förlängda Armen med att köra transporter i Stockholm. Transportbolaget är i ständig utveckling och är ofta i behov av nya skickliga lastbilschaufförer. Vi rekommenderar att du som är intressad av att jobba som lastbilschaufför kollar in deras hemsida då de ofta har flera spännande lediga tjänster.