Hem » Blogg » Körkort » Motor Trafikskola i samarbete med Järfälla kommun

Motor Trafikskola i samarbete med Järfälla kommun

september 1, 2019

Vi på Motor Trafikskola kan stolt berätta att vi har fått förtroendet att starta ett samarbete med Järfälla kommun. Vi tycker att personal inom hemtjänsten är vardagshjältar som hjälper våra äldre med att klara av vardagens alla sysslor!

Motor Trafikskola i Järfälla hjälper hemtjänstpersonal med körkort

Idag är det många inom hemtjänsten som inte har något körkort vilket gör att vägen till patienterna tar längre tid än nödvändigt. Motor Trafikskola kommer därför att utbilda all kommunal personal som jobbar i hemtjänsten i Järfälla! Med vår B-körkortsutbildning kan vi se till att hemtjänstpersonalen på ett tryggt och säkert sätt kan köra fram till de äldre med bil.

Personal med körkort i Järfälla gör hemtjänsten effektivare

Med möjligheten att kunna köra bil i arbetet kan de anställdas scheman bli mer effektiv vilket resulterar i att det inte är så många olika personal som gör hembesök hos de äldre. Genom att göra det lättare för personalen att ta sig mellan olika boenden kan hemtjänsten även arbeta över ett större område. Det kan då i större utsträckning placera ut personal med rätt kompetens till de äldre.